Çarşamba, Ağustos 25, 2010

bari bavul kalsaydı

1 teşebbüs

Yeşilçamın herkesin hayatında az çok bir yeri vardır.
Benim çocukluğum Gülşen Bubikoğlu Tarık Akan filmlerini kollamakla geçti.Evet o ikisi benim favori çiftimdir,ayağa kalktıklarında ortaya çıkan yaklaşık 25-30 cmlik boy farkını görmezden gelirsek.
Yeşilçam filmi izlemek istediğim bir zaman diliminde tvde zapping yaparken karşımda birden Filiz Akın'ı gördüm.Tabi başrol oyuncuları önemli, birde aktör Kartal Tibet.
Filiz Akın dublajı klasik "n"harfi yoğunluğu içinde peltek ağızla yapılmış.
Senaryo zengin kız fakir oğlandan biraz daha farklı ve karışıktı.O an bu filmi seçerek ne kadar isabet ettiğimi anladım.
Filmin son kısmında Şehbar Mübin'e kızıp İstanbul'dan İzmir'e dönüyor.Hocasına durumu anlatıyor.Hocası eşi kanserden henüz ölmüş kardeşi Selman'la evlenmesinin uygun olduğuna karar veriyor.
Yıldırım nişanından eve döndüğü zaman Mübin karşısına çıkıyor ve Şehbar artık nişanlı olduğunu ve kararından geri dönmeyeceğini söylüyor.
Mübin'in gidişiyle üzüntüden hastalanan Şehbar'a yeni nişanlısı Selman'ın ilgisi Mübin'e aşka tövbe ederek gitme kararı aldırıyor.
Basmane Garı'nda vedalaşıyorlar
-saadetler dilerim Şehbar
-sen de mutlu ol Mübin
-ben artık mutlu olamam,aşka tövbeliyim
şeklinde bir ikili dialog başlıyor.
-ama niçin Mübin nedir seni aşka tövbe ettiren?
-bir kadın
-çok mu kötü bu kadın
-aksine eğer kötü olsaydı unutmak daha kolay olurdu
Selman ve hocası bu ikili dialogu izliyorlar.
Mübin trene doğru yöneliyor.Selman:
-dur Mübin sen kalacaksın
Mübin geri iniyor trenden
-her ikinizde birbirinize aşıksınız.ben bu aşkın önüne geçemem.bu yüzden sen burda kalacaksın..., diyor
o an merakla bekliyorum napacağını.ayağa kalkıp dikkatle bakıyorum ve
-...ben gideceğim diyor.
Mübin'in elindeki bavulu alıyor ve trene biniyor.
Şaşkınlıkla ekrana bakıyorum
İzmir'de yaşayan Selman'ın, İstanbul'da Mübin'in bavuluyla ne yapacağını açıklamıyorlar ama daha önce Selmanla evlenme kararı çıkaran hocası orda manidar bir konuşma yapıyor
-söylemiştim size,aşka tövbe olmaz!
Bir yandan da hareket etmekte olan trenle giden Selman'a el sallıyorlar.
Ne senaryolar yapılmış zamanında.Onları izledikçe büyük gelişme olduğu hissine kapılıp mutlu oluyor insan mecburen.Ama iyi desarj ediyor insanı
Unutmuşum 60 70lerin filmlerini.Bu kaynağı keşfettim tekrar,kaybetmemeliyim.

One Response so far

  1. "Kavga etmeye, adam öldürmeye hazırım ama cinayet işleyemem" - Müslüm Gürses

    başka bir yeşilçam filminden :)

Leave a Reply

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Labels