Cumartesi, Temmuz 23, 2011

bir iyilik yap kendine

4 teşebbüs
bitki çaylarının hayatımı ele geçirmesinin tarihçesini hatırlamaya çalışıyorum.küçüklüğümden beri özellikle nane limon,kekik,kuşburnu çaylarıyla haşır neşir yetiştim ben.siyah çaya alternatifti bu kokulu çaylar.daha çok soğuk kış günlerine aittir,beraber anılırlar.genel bir inanış var sanki,soğukalgınlığı durumunda içilince tedavi eder gibi.aslında maksat sıcak bir şeyler içip,üşüme hissinden kurtulmak.yani baktınız soğuk aldınız,üşüme hissediyorsunuz ısıtın suyu,evde yanınızda hangisi varsa atın içine için.üşüdükçe için hatta.günde kaç kere olursa olsun,istediğiniz kadar çok kere.
bitki çaylarının içi ısıtmanın yanı sıra,metabolizma artırıcı.bağırsak söktürücü hatta hormon düzenleyici gibi etkileri de var şüphesiz.son yıllarda zayıflama alanında ön vitrinde boy gösterdiler.bundan 4 5 yıl önce bir takım çaylar çıkmıştı.beşi bir yerde ismiyle prim yapan çayların biz de dahil birçok evde kendine yer bulmuşluğu var.diyetisyenlerin görüşleri bir çok madde gibi bitki çaylarının da tek başına bir işe yaramayacağı,spor ve diyetle kilo kaybı yanında mineral kaybını dengelemede yardımcı olacağı yönünde.alternatif tıpın botanik kısmı ve tıp bu noktada çelişebiliyor zaman zaman.bence yardımcı olacağına inanmak,en azında psikolojik açıdan büyük destek.
suyla çayı beraber kaynatmak toksik etki açığa çıkaracağı için,önceden kaynamış suya bitkiyi atmak daha yararlı.
benim nezdimde kuru bitkilerinin pabucu,poşet çayların yaygınlaşmasıyla dama atıldı.doğadan bu işte ipi göğüsleyen taraf.papatyasından ada çayına,zencefilinden ıhlamuruna,elmasında vanilyasına,karışım çaylarına her çeşidinden zevk alıyorum.ara ara promosyon bardak vermesi de daha bir bağlanmama sebep oluyor.en son form çaylarının yanında verdiği bardağın fikrini ise çok sevdim."kadınlar bazı şeyleri kaybetmeyi sever"sloganlı ince belli bir kupa.küçük kardeşimin bardağa bakıp bakıp "abla bu senin gibi ince belli" diyerek kendi göbeğini içeri çekerek "ben de ince belli oldum" dediği...güzel satış stratejilerini ve yeni bardağımı çok sevdim.
az önce kardeşimle kahve içerken her ikimiz de birbirimizden habersiz doğadan bardağını tercih ettiğimizi farkedip gülüştük bir süre.eski bardağı ise fazla göbekliymiş.

4 Responses so far

  1. yusrac says:

    reklam yapmışsın çaktırmdan. çok ayıp :P
    bana iyiliği sen yaparmısın?
    sıcak çikolata,perşembe günü?

  2. bu mevsimde mi? gazoz falan içelim bari :)
    kupayı o kadar sevdim ki,çaktım reklamı anında. :)

  3. yusrac says:

    evet bu mevsimde, akşam serinliğinde. içimizi ısıtsın diye deil ama, özlem duyduğum günler adına :)

  4. sen nasıl istersen.misafir bulduğunu değil umduğunu yer.:)

Leave a Reply

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Labels