Çarşamba, Temmuz 27, 2011

dertlere deva damla sakızı

0 teşebbüs

damla sakızı dondurması mükemmel bir buluş.zaten ferahlatıcı etkisi olan damla sakızını dondurma şeklinde tüketilmesi extra ferahlık sağlıyor.iyi yapılmış yerden tüketmek gerek tabi.hem görsel olarak hem de çekince uzayan sakızlı dondurma ilk tercihlerim arasında olur benim.
İzmir ve sakız adasında yetişen ve herkesin sevdiği bir tat olmayan damla sakızını küçüklükte falım markasıyla tanıdım ben.şekerli ya da şekersiz ciklet seçeneği sunulur ve "şekerli sakız diş çürütür,aroması da yapay,çok zararlı çok" gerekçeleriyle yarı mecburi şekersiz sakızlara yönelirdim.çocukluk gözüyle zaman zaman o zararlı rengarenk boyalı sakızlar çok daha cazibeli görünüyordu ama her şey sağlık içindi.bazen boyası zararlı şekerli sakız çiğnerken eğer kimse görmezse sağlığın bozulmayacağını düşünmediğim de olmuyor değildi.zaten o zamanlar fazla seçenek bulunmuyordu.nane veya damla sakızı.ve genellikle mavi paketli damla sakızını tüketiyordum.şekersiz ciklet için nadir marka bulunuyordu ve tamamının damla sakızı seçeneği vardı.sonrasında diğer şekerli sakız markaları da kendi konseptlerine uygun olarak kullandı damla sakızını.
biraz daha sonraki yıllarda mutfakta da yaygınlaşmaya başladı.belki de hep yaygındı ama ben anca mutfakla ilgilenme çağına gelip farkediyor da olabilirim,kesin bilgiler sunamıyorum o kısım hakkında.kurabiyelerden tatlılara,yemeklerden pastalara birçok alanda kullanılıyor damla sakızı.damak tadına hitap edenler için ise vazgeçilemeyecek şekilde güzel lezzet sağlıyor.
mide rahatsızlıklarına iyi geldiği bilinir damla sakızının.mutfağın yanında tıp sektöründe de yaygın kullanım alanları mevcut.ve tabi benim için en önemli kısıma geliyorum;damla sakızı diş eti kuvvetlendiriyor,ağız kokusunu ve diş kanamalarını engelliyor ve balgam söktürücü etkisi de mevcut.ferah ve bakımlı bir ağız sunuyor.
damla sakızı ağacından kendi elinle çıkarıp çiğnemenin tadı ise bambaşka.

Leave a Reply

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Labels